På siden kan du læse mere om strategier og handleplaner for Digitale Patientforløb og regionerne.
Digitale patientforløbs seks strategiske indsatsområder
Vi arbejder med seks overordnede strategiske indsatsområder:
- Vidensforum for telemedicin i Region Midtjylland
- Brugerne i centrum
- Udbrede telemedicin
- Bygge bro på tværs
- Forebygge forværring af sygdom
- Telemedicin i drift
Læs afdelingens strategi for telemedicin.
Regionale og nationale strategier
Med telemedicin får borgerne mulighed for at tage kontrol over eget helbred og blive bedre til at mestre egen sygdom. Telemedicin er også en af nøglerne til at bevare en høj kvalitet i sundhedssystemets ydelser og skabe sammenhæng på tværs af sektorer.
Region Midtjyllands strategi for telemedicin
Digitale løsninger til gavn for patienter og borgere.
Digitale værktøjer kan være med til at gøre det lettere at være patient, borger og medarbejder. De kan hjælpe sundhedsvæsenet til at klare flere opgaver bedre, hurtigere og med mere kvalitet.
Med regionens strategi for digital transformation rækker vi ud mod vores omverden, for at skabe løsninger, der styrker sammenhæng og samarbejde mellem alle parter i sundhedsvæsnet. Derfor handler strategien om langt mere end teknologi. Den handler også om kultur, organisation og samskabelsesprocesser.
Læs hele digitaliseringsstrategi for Region Midtjylland.
’Ét sikkert og sammenhængende sundhedsnetværk for alle’ er overskriften på strategien, der er udarbejdet af regeringen, KL og Danske Regioner. Strategiens overordnede formål er at styrke det digitale samarbejde om sundhed for hver enkelt borger.
I forbindelse med at regeringen, KL og Danske Regioner er blevet enige om at videreføre arbejdet for den digitale omstilling af sundhedsvæsenet, er Strategi for digital sundhed 2018-2022 blevet forlænget til 2024.
Læs Strategi for digital sundhed 2018-2024.