Fælles Servicecenter til telesundhed sørger for det praktiske, når der en borger får ordineret telesundhed. Det gælder fx levering og hjemtagning af udstyr, overvågning af om løsningerne kører samt teknisk support til både borgere og personale, der benytter telesundhed. Servicecenteret er fællesoffentligt.
Sammenhængende processer og forløb
Fælles Servicecenter får automatisk besked om, at udstyr til telesundhed skal sættes op inden for x antal dage gennem en bestillingsservice (rekvisition), der skal udvikles til infrastrukturen.
Der skal også automatisk gå information til den behandlende hjemmesygeplejerske i kommunen om, at borger xx har fået leveret telesundhed (og omvendt information til hospitalet, hvis ydelsen er bestilt af kommunen).
Infrastrukturen sørger for at der er tjekket op på, hvilke roller og opgaver, det er aftalt, der skal håndteres i kommunen og på hospitalet i forbindelse med telesundhedsydelsen (styret af samarbejdsaftaler på området).
Ved hjælp af borgerens stamdata (service i en infrastruktur) kan servicecenteret se, hvem der har behandleransvaret for en given borger – på hospitalet, i kommunen og hos Almen Praksis.
Hjælp til support
Servicecenteret skal fremover fx kunne tjekke, om borgerens problem med en telemedicinsk måling skyldes en teknisk fejl ved udstyret, om udstyret anvendes korrekt, eller om der er tale om et helbredsmæssigt problem. I sidstnævnte tilfælde skal servicecenteret sende borgeren videre til den relevante sundhedsperson.
Læs om servicecenteret på www.faellesservicecenter.dk