Anvendelsen af patientrapporterede oplysninger i klinisk praksis kan opfylde flere formål. Her giver vi eksempler på de 4 mest anvendte.
Brugen af patientrapporterede oplysninger i klinisk praksis kan opfylde flere formål. I det følgende giver vi eksempler på de 4 mest anvendte formål.
Med patientrapporterede oplysninger kan sundhedspersonalet sikre, at dialogen tager udgangspunkt i patientens behov.
Patientens besvarelse får tildelt en farvekode, der guider sundhedspersonalets opmærksomhed på de områder, der skal fokuseres særligt på i samtalen.
Et eksempel er vores PRO-løsning til blødersygdom.
Med patientrapporterede oplysninger kan sundhedspersonalet vurdere, om patienten har brug for at blive set i ambulatoriet, skal ringes op, eller skal besvare et nyt spørgeskema efter et fastlagt tidsinterval.
Et eksempel er vores PRO-løsning til epilepsi.
Flere kræftafdelinger anvender patientrapporterede oplysninger til bivirkningsregistrering. På den måde afklarer de, hvorvidt en patient er klar til at modtage behandling, inden patienten kommer ind på afdelingen.
Et eksempel er vores PRO-løsning 'Inden behandling'.