Nye indkaldelsesbreve i Region Midtjylland
Kortere, visuelt understøttede indkaldelsesbreve, der er lettere at læse og forstå – tilpasset digitale enheder og med aktive web-links.
Region Midtjylland lancerer nye, moderne indkaldelsesbreve, designet til at gøre det lettere for patienter at læse, forstå og handle på de modtagne beskeder. De nye breve er visuelt understøttede med fælles ikoner og standardtekster, som er godkendt af specialerådene. Det sikrer, at informationen bliver ensartet og letforståelig for alle patienter, og at de får klar besked om deres rettigheder og behandling.
Fordele ved de nye indkaldelsesbreve
- Visuel understøttelse: Fælles ikoner og godkendte standardtekster gør brevene nemmere at forstå.
- Digitale og mobilevenlige: Brevene kan læses på smartphones og tablets og indeholder aktive web-links.
- Automatisering: Øget automatisering letter arbejdet med at udarbejde indkaldelserne.
- Web-tilgængelighed: Brevene overholder lovgivningen om web-tilgængelighed, så de er tilgængelige for alle.
- Ensartet information: Der skabes sammenhæng på tværs af de kommunikative kanaler i regionen, så patienter får den samme information, uanset hvor de ser informationen.
Målet med de nye indkaldelsesbreve
Vi arbejder på at skabe genkendelighed og genbruge information til patienterne på tværs af indkaldelsesbreve, hjemmesider og i apps fra regionens hospitaler. For at sikre, at brevene giver mening i den rette kontekst, er der blevet gennemført arbejdsgangsanalyser, der vurderer arbejdsprocesser og ressourceforbrug på tværs af hospitalerne. Det sikrer, at de digitale indkaldelsesbreve både er relevante og værdifulde for patienterne.
Omfang
Region Midtjylland sender dagligt ca. 10.000 patienthenvendelser, hvoraf de 9000 er elektroniske. Det nye system er et skridt mod at skabe et mere sammenhængende og effektivt kommunikationsflow, som tager udgangspunkt i patientens behov.